Rok za dostavljanje ponuda za uvođenje sistema elektronske naplate karata u gradskom prevozu ističe sledećeg četvrtka, ali do sada niko nije pokazao interesovanje za ovaj posao vredan skoro 160 miliona dinara.
"Softver Inženjer" ... pa, vidite ovako, u GSP-u su odavno probali da razviju sopstenim snagama razne ĆjednostavneĆ aplikacije, pa nikako to nisu uspeli... softver im i dan danas odrzava JP Informatika, koja je prepuna raznih drugova i drugarica, koji su tu dosli zbog svojih nenadmasnih sposobnosti. Dakle, GSP placa odrzavanje softvera JP Informatici, koja nista pametno i novo nije razvila od softvera u najmanje poslednjih 10 godina. Tesko je ocekivati da ce to ikada i uraditi (izvinjavam se izuzecima iz JP Informatike). GSP je jedno vreme pokusao i sam da zaposli programera, te da ovaj razvije softver za njih... ali, kako to obicno biva, covek je vezbao, vezbao, pa na kraju NISTA... ONE MAN SHOW varinajta ne radi... Out Sourceing je jedino resenje, ali tako nesto nece proci pored Informatike... Ako bi proslo, onda se postavlja pitanje, zasto GSP ne bi koristio resenja koja vec postoje u ovom gradu? Daleko manje ulozenih sredstva, daleko jednostavnija implementacija sistema, a u slucaju da se nekim cudom ustanovi da sistem nije dobar, steta je daleko manja (bliska nuli, jer bi se testiranje moglo izvesti za svega nekoliko hiljada eura), od stete kju moze da ucini ulog od oko 160.000.000 dinara u nesto sto je toliko skupo, da se postavlja pitanje njegove rentabilnosti i smisla?
"A sad malo ja"... stvar nije uopste toliko komplikovana koliko zelite Vi iz GSP-a da je postavite komplikovanom... primenite princip placanja kara putem SMS poruka... Razradite ga po sistemu identifikacionih brojeva (moguce je od legitimaciojskog broja ili JMBG-a, pa vam onda ne treba nikakva kartica... ili idalje izdajte kartice slicne sadasnjim tzv. "pokaznim" kartama) ... za one koji nemaju mobilni aparat, postoje obliznje trafike, usluzni GSM uredjaj za slanje poruka u samom vozilu ili sl... resenje naplate i odrzavanja sistema mozete videti u jednom od RENOMIRANIH preduzeca iz ovog grada. Radi godinama.... a cena ovog sistema je bila dalekoooo manja od svih drugih tada ponudjenih sistema iz npr. Hrvatske, Slovenije, Belgije... Tako da, nemojte da mudrujete oko vec izmisljene tople vode! ... 1.000.000 EUR, koga zezate?!
Svi ostali zahtevi iz tendera, za pracenjem vozila i sl. su takodje vec implementirani u drugim sistemima i ovde bi se mogli primeniti... nadalje, ako ne zelite da neko "ekksperimentise" na GSP-u, onda lepo prodajte GSP, pa da vidis kako privatnici stvari resavaju lako i jednostavno... Pazi sad kad se javi neko pa kaze da samo GSP moze KVALITETNO da organizuje javni prevoz?! I jos, ako necete da "eksperimetisete", prosto nemojte uvoditi NOVA resenje, uvedite neko staro i provereno, a daleko jeftinije...
Postovanje za konkretan odgovor.
Slazem se za komentar da nije primereno vezbanje na GPS-u. I zbog toga sam i rekao da isti projekat treba da se uradi u okviru GSP-a kao interni projekat. Takav projekat bi mogao da se uradi u koracima.
Nema potrebe za uvezivanjem celih autobusa, dovoljno je da je svaki rfid citac samostalna jedinica sa vezom sa bazom podataka i ceo sistem je odatle cist problem softvera ;)
Ovo je peti ili šesti tender, ni ja više nisam siguran. Nikada do sada niko od ponuđača nije uložio žalbu na tendersku dokumentaciju, a da je ona pisana za nekog verovatno bi se to dogodilio. Do sada su proglašavana tri različita pobednika, kazuje li vam to da je neko favorizovan? Doduše svaki put je tender padao pred Upravom zbog nepotpunih dokumantacija ponuđača (ponude u proseku imaju po 1000 strana, zato se i događa da su dokumentcije nepotpune).
Traži se referenca od 245 autobusa i 1.000.000€ zato što GSP u svom voznom parku ima 245 autobusa, a procenjena vrednost posla je 1.000.000€. (procenjena vrednost je iskustveno dobijena poređenjem ponuda sa prošlih tendera)
@Softver inženjer, cenim tvoju viziju, ali stvari nisu ni izbliza toliko jednostavne. Cena opremem u autobusu daleko prevazilazi 300€. Dva čitača(validatora) sa mogućnošću odabira zona, WiFi, GPRS, GPS antene, vozački kompjuter, kabliranje itd košta preko 2000€. Kartice su oko 1€ to je ok, Serveri, softver, linkovi, kontrolorski uređaji, koderi RFID kartica, štampači isth... Dođe se do cifre od blizu 1.000.000€
Zaista ne postoji domaća firma koja je u stanju da uradi ovakav posao, a da se neko uči na GSP-u to nije primereno renomeu ove firme. Zar ne?
Oni koji prate ovu tematiku i znaju kako stizu prijave za tender, znaju i da se ponude dostavljaju neposredno pre kraja roka za njihovo prikupljanje. Nekad i pet minuta pre isteka roka.
Dakle komentatori, a i vi novinari 021 ispratite sledeci cetvrtak da vidite koliko ce stici ponuda. Ocekujem ih vise od 5, pa SNS-ovci cucu vas tada kako je to taj tender namesten!? Bitno je da vi pljujete, a to sto nemate pojma o cemu pricate - ma ko mari o tome!
dragi moj... imate mogucnost da procitate uslove tendera, koje je napisao sam GSP... www.gspns.rs/tenderi.php ... procitajte... pa, koliko to ima nasih preduzeca koje je implementiralo ovakav sistem na vise od 245 autobusa i u vrednosti vecoj od 1.000.000 eur? (gde nadjose bas 245 autobusa?) . U srbiji osim u BGD, NS i Nišu, tesko da neki gsp ima 245 vozila? Samo da Vam zagolicam maštu, ne treba nam milionce za sistem... već imamo sisteme naplate parkinga putem sms-a i kartica... samo modifikovati sistem i iplementirati u dato okruzenje!? kakve elektronske kartice, kakvi bakrači... gluposti... jasno je da se ovde ceka pranje para
Posao kosta:
1. broj autobusa x 300 evra za opremu u njima
2. Serveri - ~5000 evra
3. Plata 3 ci programera za 6 meseci
4. Licence za softver max 20000 evra (moze se ustedeti na ovome).
za 300 autobusa....otprilike...150.000 evra ili otprilike 15.000.000 dinara za razvoj + troskovi za mobilni internet na mesecnom nivou ~ 300 autobusa * 30evra = 9000 evra.
Sa internet linkom i covekom za odrzavanje < 15000 evra mesecno odrzavanje sistema (moze znatno manje zavisi od ugovora sa provajerom).
Dobija se:
1. Naplata svake karte rfid cipovima (cena 1eur max), svaki rfid cip moze da ima svoj nacin obracuna (postpaid, prepaid i td.)... prodaju se kao privesci za kljuceve... moguce proveravati da li je uplacena voznja pomocu rucnih citaca i sl.
2. Svaki autobus ima gps predajnik, moguce napraviti mapu grada koja prati polozaj svih autobusa u pokretu. Moguce pristupiti istoj preko smartphone-ova. I za dalji razvoj/ optimizaciju.
Prednost: Uraditi kompletno u okviru GSP-a za 10ti deo predvidjenog novca! Nema potrebe za tenderom (i svim sto isti nosi).
Problem: Koga kontaktirati za detalje i razradu gore navedenog?
Ima bar desetak firmi u Srbiji koje mogu realizovati ovaj projekat i koje slične stvari rade kako za domaće, tako za inostrano tržište. Primera radi, svi displeji na autobusima su domaći, pa još novosadski ;) Ako si kupio neki skorašnji Philips televizor, verovatno je unutra elektronika projektovana u Novom Sadu. Elektroenergetski sistemi više od dvadeset zemalja sveta u celosti ili delom počivaju na softveru nastalom u Novom Sadu i delom u Beogradu.
Tako da, nemoj ni za trenutak pomisliti da nema ko.
Uobicajeno je da se ponude dostavljaju nekoliko sati pre otvaranja da bi se predupredile zloupotrebe. Druga stvar je da li tenderskom dokumentacijom namestaju posao za nekoga...
pa, stvar je veoma prosta... uslovi tendera su pisani za nekoga?! a ljudi koji se bave ovim poslom, odavno znaju za koga je napisan tender... posle nekoliko enuspesnih tendera, gde se vise ponudjaca zalilo... sada vise niko i nece da se javi na tender, cekaju da se "drugar javi sam. Epilog ce biti da ce ovaj posao uraditi neka "strana" firma, da se utre trag nasem "drugaru"... No Pasaran!
u srbiji... umesto da se polome oko nadmetanja za ovako vredan posao, niko neće da se javi... šta je sa državnim firmama koje se bave tom tematikom, ako uopšte i postoje više?
strašno... šta rade ti direktori? ko ide da juri poslove? ko ide da juri EU fondove za novac? ko piše projekte??
osim što se ožderu na račun države, ne rade ništa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nema zainteresovanih za posao s GSP-om
Novi Sad
•07.10.2011.
•10:12 > 20:55
Komentari 15
Lala
Lala
Svi ostali zahtevi iz tendera, za pracenjem vozila i sl. su takodje vec implementirani u drugim sistemima i ovde bi se mogli primeniti... nadalje, ako ne zelite da neko "ekksperimentise" na GSP-u, onda lepo prodajte GSP, pa da vidis kako privatnici stvari resavaju lako i jednostavno... Pazi sad kad se javi neko pa kaze da samo GSP moze KVALITETNO da organizuje javni prevoz?! I jos, ako necete da "eksperimetisete", prosto nemojte uvoditi NOVA resenje, uvedite neko staro i provereno, a daleko jeftinije...
Softver Inženjer
Slazem se za komentar da nije primereno vezbanje na GPS-u. I zbog toga sam i rekao da isti projekat treba da se uradi u okviru GSP-a kao interni projekat. Takav projekat bi mogao da se uradi u koracima.
Nema potrebe za uvezivanjem celih autobusa, dovoljno je da je svaki rfid citac samostalna jedinica sa vezom sa bazom podataka i ceo sistem je odatle cist problem softvera ;)
SHOMY
A sad malo ja
Traži se referenca od 245 autobusa i 1.000.000€ zato što GSP u svom voznom parku ima 245 autobusa, a procenjena vrednost posla je 1.000.000€. (procenjena vrednost je iskustveno dobijena poređenjem ponuda sa prošlih tendera)
@Softver inženjer, cenim tvoju viziju, ali stvari nisu ni izbliza toliko jednostavne. Cena opremem u autobusu daleko prevazilazi 300€. Dva čitača(validatora) sa mogućnošću odabira zona, WiFi, GPRS, GPS antene, vozački kompjuter, kabliranje itd košta preko 2000€. Kartice su oko 1€ to je ok, Serveri, softver, linkovi, kontrolorski uređaji, koderi RFID kartica, štampači isth... Dođe se do cifre od blizu 1.000.000€
Zaista ne postoji domaća firma koja je u stanju da uradi ovakav posao, a da se neko uči na GSP-u to nije primereno renomeu ove firme. Zar ne?
NS
Dakle komentatori, a i vi novinari 021 ispratite sledeci cetvrtak da vidite koliko ce stici ponuda. Ocekujem ih vise od 5, pa SNS-ovci cucu vas tada kako je to taj tender namesten!? Bitno je da vi pljujete, a to sto nemate pojma o cemu pricate - ma ko mari o tome!
Lala
Softver inženjer
1. broj autobusa x 300 evra za opremu u njima
2. Serveri - ~5000 evra
3. Plata 3 ci programera za 6 meseci
4. Licence za softver max 20000 evra (moze se ustedeti na ovome).
za 300 autobusa....otprilike...150.000 evra ili otprilike 15.000.000 dinara za razvoj + troskovi za mobilni internet na mesecnom nivou ~ 300 autobusa * 30evra = 9000 evra.
Sa internet linkom i covekom za odrzavanje < 15000 evra mesecno odrzavanje sistema (moze znatno manje zavisi od ugovora sa provajerom).
Dobija se:
1. Naplata svake karte rfid cipovima (cena 1eur max), svaki rfid cip moze da ima svoj nacin obracuna (postpaid, prepaid i td.)... prodaju se kao privesci za kljuceve... moguce proveravati da li je uplacena voznja pomocu rucnih citaca i sl.
2. Svaki autobus ima gps predajnik, moguce napraviti mapu grada koja prati polozaj svih autobusa u pokretu. Moguce pristupiti istoj preko smartphone-ova. I za dalji razvoj/ optimizaciju.
Prednost: Uraditi kompletno u okviru GSP-a za 10ti deo predvidjenog novca! Nema potrebe za tenderom (i svim sto isti nosi).
Problem: Koga kontaktirati za detalje i razradu gore navedenog?
Tako da, nemoj ni za trenutak pomisliti da nema ko.
Сербона
Dejan
Lala
No Name
Ili se neko nije mogao dovoljno ugraditi?
TT
strašno... šta rade ti direktori? ko ide da juri poslove? ko ide da juri EU fondove za novac? ko piše projekte??
osim što se ožderu na račun države, ne rade ništa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H